dilluns, 17 de juny del 2013

Pràctica 8 Gerard)

Dissabte. Em desperto envoltat d’una dolçor tropical que em dificulta separar-me dels llençols. No he dormit acompanyat, sinó que el rom de Martinica, dels mojitos d’ahir a la nit, m’està passant factura. L’etiqueta de l'ampolla és curiosa: hi apareixen un parell de mulates amb biquini ballant de forma eròtica. Això és pur màrqueting! Feia temps que, amb els antics companys de primària, esperàvem amb candeletes aquest sopar de retrobament. Alguns d’ells ja són pares i tenen la seva vida força ben encarrilada, mentre que d’altres maregen la perdiu tal i com ho feien anys enrere. Suposo que hi ha coses que mai canvien. Amb el pas de les hores i amb les galtes cada vegada més rosenques, vam recordar velles anècdotes de la nostra infantesa i, de manera especial, les mil i una malifetes que van forjar l’amistat actual.
Un suc de taronja natural, de tres taronges i mitja llimona, em retorna la vida. Després d’un generós plat de pasta amb bolets, em sento més viu que mai: estic preparat per anar a córrer per les Gavarres amb en Bernat i en Marc. El ruixat primaveral que ha caigut fa un parell d’hores crea un escenari bucòlic: el bosc de pins i alzines sureres desprèn unes olors fortíssimes, de naturalesa en estat pur, quasi embriagadores. De la terra sorgeix una humitat asfixiant en forma de vapor, com si es tractés d’un volcà en erupció. Moure’s de puntetes enmig d’aquest entorn és un privilegi.
Per recuperar-nos de les dues hores corrent per les Gavarres, decidim anar a prendre unes cerveses a Plaça Nova, el centre neuràlgic de Palafrugell. Als caps de setmana, la terrassa del Bar Gretel es converteix en un racó idoni per conèixer els afers privats del poble. I avui no n’és una excepció. A la taula del costat hi ha dues dones d'uns seixanta anys que tracten de dissimular l'edat amb maquillatge barat. Parlen pels descosits i no tenen pudor que els demés puguin escoltar la seva conversa. Una d’elles fuma Ducados, i poc sembla preocupar-se perquè el fum em vingui de cares. No hi ha cosa que em molesti més.
Cares conegudes i no tan conegudes van passant davant nostre. És una sensació que em reconforta. El sentiment de pertinença a un lloc determinat, amb tot el que comporta, de bo i de dolent.
Marxem del bar Gretel per entaular-nos altra vegada, ara en un restaurant situat a les afores. Enganyem l’estómac amb un entrepà de botifarra i ceba mentre xerrem de les vacances que passarem plegats a finals d’estiu. Seran diferents aquesta vegada. Més curtes i sense alforges, encara que no menys divertides.
En aquesta ocasió, prendre apunts no m’ha servit de gaire. A diferència d’estar de viatge o en una situació nova, quan en un mateix dia et passen moltes coses i els sentiments estan a flor de pell, aquesta vegada no he estat capaç de mirar més enllà d’allò que acostumo a veure i/o fer. És en el moment de viure sensacions noves –o no rutinàries- quan s’activa aquest instint de deixar constància del que està succeint.

La dificultat més gran que he trobat ha estat a l’hora d’escriure. Sovint, a causa de la mandra d’aturar-me i treure la llibreta, he deixat passar l’ocasió d’anotar alguna cosa. A banda d’això, no he tingut cap més problema. De tota manera, recordo que, en algun viatge amb bicicleta, tirar fotografies sí creava una situació delicada, per exemple, a l'hora de f)otografiar soldats en un pas transfronterer o d'immortalitzar un indígena als Andes. En qualsevol ocasió, mostrar-me proper i amb un bon somriure m’han facilitat la feina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada