dilluns, 27 de maig del 2013

Pràctica 5 (Rosa)

Illa de Baracoa, Filipines
Com que està a punt de ploure, avui també, agafaré l'auto per anar a treballar. Anar a peu m'agrada i és més barat; llàstima que em queda lluny i sovint tinc mandra. Tinc més temps que si baixo caminant, així que faré un bon esmorzar. No fa fred i menjo a la terrassa.
Se senten els primers ocells del matí. A l'arbre que em queda just davant de la barana hi ha un parell de merles; segur que quan jo entri dins vindran a menjar-se les engrunes que els deixaré. Vaja! Una ja la tinc la vora dels meus peus i comença a picar alguna cosa tot mirant-me de reüll; són molt sociables aquestes aus.
Ja plou quan surto de casa, com cada dia des de fa gairebé una setmana. A vegades em cansa tanta pluja, però té la seva recompensa: tot és verd i ufanós, especialment ara a la primavera.
Baixo conduint per una forta pendent per prendre la via principal. Aquesta ruta que faig diàriament està vorejada d'arbres, és agradable, encara que sigui força transitada.
S'ha posat el semàfor vermell, justament al costat dels aiguamoixos. A les basses més grosses hi ha una munió d'insectes. Baixo els vidres, entra una olor fresca i d'humitat. Ara el cel s'ha aclarit una mica.
Piiiip! Tot badant no m'he adonat que el semàfor s'ha posat verd i algú toca la botzina.
Segueixo conduint tot mirant de reüll el paisatge que m'envolta. Avui sembla que hi ha poc trànsit i, tot pensant en cabòries, m'adono que vaig a més de seixanta i el límit són cinquanta. Altre cop m'haurà detectat el radar i m'arribarà una multa, segur!
Ara passo pel vial Sant Jordi. Aquí sí, hi circulen molts vehicles. Semblaria que tota la població anem a treballar a la mateixa hora. I, a sobre, a la majoria de vehicles hi anem una persona sola; sol passar als pobles amb dèficit de transport públic.
Un altre embús i paciència no t'acabis.
Bon dia!, em saluda des de la vorera el sabater que ja obre el seu taller. Fa poc que ha muntat el negoci i sembla que li va bé. Se'l veu content.
A l'altra banda de carrer hi ha una petita botiga de queviures, ben bé com les d'abans, d'aquelles que venien una mica de tot.
Arrenco de nou, cinc minuts i ja seré a lloc. El que té de bo el meu lloc de treball és que gairebé sempre s'hi troba aparcament. Avui deixo l'auto davant la Funerària Puig, hi ha molt espai aquí.
Just abans de l'edifici on treballo hi passa el riu Fluvià. Fa dies que cada matí hi veig un bernat pescaire, preciós.

Ja he arribat, ara a tornar-hi com cada dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada